Dacia inseamna acasa. Producatorul de la Mioveni reuseste sa ne surprinda mereu cu masini Dacia tocmai bune pentru cei care isi doresc o experienta de condus sigura. Iar gama de masini Dacia poate fi catalogata drept una economica, eficienta si in acelasi timp placuta din punct de vedere al designului.
Drept urmare, am decis si noi sa va prezentam in acest material povestea producatorului autohton, precum si cateva noutati legate de progresul acestuia. Iata ce surprize ne-a pregatit acesta.
Istoria Dacia – pe scurt
Povestea Dacia incepe undeva in 1966, anul in care a fost ridicata Uzina de Autoturisme de la Mioveni. Aceasta constructie s-a dovedit una extrem de rapida, deoarece a durat doar un an si jumatate si a fost ridicata la initiativa producatorului Renault care dorea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia.
Astfel, dupa obtinerea licentei frantuzesti, in 1968 statul roman, in colaborare cu Renault a inceput constructia modelului Dacia 1100 sub licenta R8.
Mai tarziu, in 1969, a intrat in productie autoturismul Dacia 1300, care avea la baza modelul frantuzesc Renault 12. Acest model ce pare acum o amintire indepartata, se dovedea un model economic si destul de modern. Avesta avea o capacitate 54 CP si ajungeam la o viteza de 144 km/h. Consumul era de 9,4 litri.
Interesant este ca in 1970 au fost lansate nu mai putin de trei variante ale modelului 1300, respectiv: modelul Standard, Lux si Lux Super 1301 (folosit ca masina de serviciu numai de membrii Partidului Comunist Roman si de Securitate).
Mai mult decat atat, modelul 1301 Lux Super avea dotari pe care celelalte masini nu puteau face altceva decat sa le viseze. Printre acestea amintim: radio, scaune suprainaltate in partea din fata, dublu circuit pentru franare, oglinzi retrovizoare exterioare, oglinda interioara, bricheta electrica, torpedou iluminat, parasolar cu oglinda, instalatie de curatare a parbrizului. Totodata, aceasta masina era disponibila si in culori mai inchise si eleganta precum negru.
Anul 1973 are si el o insemnatate deosebita pentru producatorul Dacia. Atunci a inceput productia modelelor de tipul Break. Totodata, autoutilitara Dacia 1302 a fost scoasa si ea din productie in 1975.
Abia in 1995, a fost lansat primul autoturism 100% romanesc. Inginerii romani au creat Dacia Nova, care fusese inspirat din Renault 11 si Peugeot 309. Masina dispunea de 5 usi si 5 scaune si era de tipul hatchback.
Melancolicii isi aduc aminte si de Dacia Student – o masina care nu a fost produsa in serie, dar pe care comunistii au produs-o pentru tinerii care pleaca de acasa pentru studii. Astfel, aceasta era o masina mica, economica si usor de gestionat. Noi zicem ca initiativa nu fost rea deloc.
O deosebita valoare o are si anul 1999, anul in care a avut loc privatizarea societatii Dacia. Aceasta a devenit, dupa cum stiti, marca a Grupului Renault si avea rolul de a sustine dezvoltarea acestui model pe pietele emergente.
2000 a fost anul in care colaborarea romano-franceza s-a concretizat intr-un model Dacia SuperNova.
2003 ne aduce Dacia Solenza, disponibila in versiunea 1,4 MPI, iar apoi 1,9D.
Dacia Logan, in versiunile 1,4 MPI si 1,6 MP1 a aparut in 2004, iar in 20015 acesta a depasit recordurile Dacia anterioarea: 164 000 unitati vandute.
Cu Dacia Sandero facem cunostinta in 2008, in timp ce Dusterul se lanseaza in 2010.
Cutie automata pentru masini Dacia
O veste care i-a suparat putin de conducatorii de masini Dacia clasice. In 2015, Dacia a lansat cutia automata pentru masinile sale Logan si Sandero. Aceasta poarta denumirea de Easy-R, iar producatorii au decis ca pe langa schimbarea automata a vitezelor sa o pastreze si pe cea manuala. Odata, cu acest lucru, preturile automobilelor lansate mai intai in Franta, a crescut cu aproximativ 600 de euro fata de pretul initial.
Un Logan decapotabil, va rog
Dacia Logan in varianta decapotabila nu este o idee traznita, ci un model cabrio materializat de catre K9 Service. Deocamdata, nu putem intra in posesia unei asemeni masini, ci ea este doar la stadiul de showcar. Insa, modelul Dacia Logan Cabrio, disponibil in doua usi, are tapiterie de culoare alba, scaune sportive si abia asteapta sa ne demonstreze ce poate.
Cateva noutati de la Dacia
Versiunea Pick-up
Versiunea Pick-Up a noii Dacia Duster de generatie a doua. Aceasta a fost prezentata in luna septembrie a acestui an, cu ocazia evenimentului IAA Hannover Commercial Vehicle Show si a reprezentat o surpriza neasteptata si placuta pentru sustinatorii brandului romanesc.
Pick-ul pastreaza in mare parte caracteristicile estetice ale originalului pe care il stim cu totii, diferenta constand in faptul ca in locul banchetei situate in parte din spate si a portbagajului a fost asezata o bena. Iar in ceea ce priveste detaliile tehnice, acest model de Duster generatia a doua, vine cu o cabina simpla, si un motor 1,5 dCi cu o putere de 110 CP.
Motorizare „nervoasa” pentru gama Duster
La celebrul eveniment – Salonul Auto de la Paris, Dacia si-a surprins sustinatorii cu o motorizare turbo pe benzina de 1,3 litri TCE.
Este vorba de doua configuratii de putere: prima este cea de 130 CP la 5000 rotatii pe minut si 240 Nm cuplu, iar a doua este reprezentata de 150 CP la 5250 rotatii pe minut si 250 Nm cuplu incepand cu 1600 rotatii pe minut.
Iar aceasta noua motorizare poate fi insotita de o tractiune de tipul 4×2 sau 4×4.
Masini Dacia Duster cu instalatie GPL din fabrica
Dusterul cu instalatie GPL este disponibil in versiunea 1,6 L. Deocamdata, modelul este destinat pietei din Franta, insa acesta demonstreaza ca Dacia impreuna cu Renault fac progrese serioase pentru dezvoltarea acestui brand de renume. In plus, producatorii au optimizat procesul de arderele al gazului lichid, astfel incat consumul sa fie unul rezonabil.
Si nu uita ca…
Acestea fiind zise, te asteptam in showroomul Redac pentru a vedea modelele Dacia pe care ti le punem la dispozitie. Avem o gama generoasa de produse, care abia asteapta sa fie conduse de catre un sofer care stie sa aprecieze acest brand autohton.
Totodata, iti reamintim superoferta din aceasta perioada din gama Dacia. Daca achizitionezi o masina din gama Dacia, iti facem noi cadou anvelopele de iarna. Vino in showroomul Redac ca sa afli cum stau lucrurile.
b8na ziuaBuna ziua CE SA MAI intamplat ncu DUSTERul cu bena alungita,care a fost produs la Mioveni intr-o serie foarte scurta,multe exemplare au ajuns doar in reteau PETROM si nu au fost destinate publicului, din cate am inteles,grupul Renault a incercat o lansare in fabricatie in Argentina, cu diverse motorizari.Stiti cumva de ce sa renuntat la aceasta varianta de DUSTER? aCEASI INTREBARE O AM LEATA SI DE MODELUL Logan PAPUC care a disparut din fabricatie.CFredeti ca cei de la Dacia nu pot realiza util;itare,care s-ar putea vinde foarte bine pe anumite piete daca raman la niste preturi de vanzare rezonabile?